میراث

امام علی علیه السلام می فرمایند: گواراترین زندگی برای کسی است که به آن چه خداوند قسمت او کرده، خرسند و راضی باشد. غررالحکم و دررالکلم

میراث

امام علی علیه السلام می فرمایند: گواراترین زندگی برای کسی است که به آن چه خداوند قسمت او کرده، خرسند و راضی باشد. غررالحکم و دررالکلم

میراث

امام رضا علیه السلام فرمودند:
امام همدم و رفیق، پدری مهربان...
و همچون مادری دلسوز به نوزاد
و پناه بندگان در گرفتارى سخت است.

یا صاحب الزمان!
امام مهربانم، دوستت دارم.

..................................
السلام علیک یا اباعبدالله؛

شکرخدا که در پناه حسینم
گیتی از این خوشتر پناه ندارد...
...........................................
این روزها بیشتر می گویم:

****الهی رضاً بقضائک****
................................
مارا به دعا کاش نسازند فراموش
رندان سحرخیز که صاحب نفسانند
...............................
امام مهدی عج می فرمایند:
"بدرستی که من، سبب آسایش و امنیت
برای همه ی موجودات هستم،
همان طور که ستاره ها برای اهل آسمان
امان هستند."
الدرة الباهره 48/3
................................
ای کاش میشد برای مزارت گلدانی بیاوریم...
................................
"لایوم کیومک یا اباعبدالله ع"
...............................

«اَللَّهُمَّ!
إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ
فَقْدَ نَبِیِّنَا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
وَ غَیْبَةَ وَلِیِّنَا؛
خدایا!
ما شکایت به درگاهت می کنیم
از نبودن پیامبرمان که درود تو بر او و آلش باد!
و از غیبت ولیّ مان.»
........................................
اللهم عجل لولیک الفرج(الهی آمین)
........................................

آخرین نظرات
  • ۲۲ تیر ۹۵، ۱۴:۴۳ - ... یک بسیجی ...
    یاحق
نویسندگان

دل نوشته ی 3: راضیم به رضای تو یا سریع الرضا

سه شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۰۴ ب.ظ

امام صادق علیه السلام فرموده اند:

دعا کن و مگو کار از کار گذشته (و آنچه مقدر شده همان می شود) همانا نزد خداوند عزوجل مقام و منزلتی است که جز با دعا و درخواست بدست نمی آید. "کافی، جلد 2، صفحه ی 466"

اما روایت دوم که قبلا واسه آبجی بزرگم خونده بودم:

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرموده اند:

به نقل از جبرئیل: خداوند تبارک و تعالى فرمود: ... بعضى از بندگان مؤمن من، کسانى هستند که مى خواهند از راه عبادت، به درگاه من وارد شوند، ولى من مانع مى شوم، به خاطر این که غرور در آنان به وجود نیاید تا فاسدشان کند. و بعضى از بندگان مؤمن من، کسانى هستند که ایمانشان جز با فقر، درست نمى شود، که اگر بى نیازشان کنم، بى نیازى فاسدشان مى کند. و بعضى از بندگان مؤمن من، کسانى هستند که ایمانشان جز با ثروت، درست نمى شود که اگر نیازمندشان کنم، نیازمندى فاسدشان مى کند. و بعضى از بندگان مؤمن من، کسانى هستند که ایمانشان جز با بیمارى، درست نمى شود، که اگر به آنان تن درستى ببخشم، تن درستى فاسدشان مى کند. و بعضى از بندگان مؤمن من، کسانى هستند که ایمانشان جز با تن درستى، درست نمى شود که اگر بیمارشان کنم، بیمارى فاسدشان مى کند. در حقیقت، من، بندگانم را با آگاهى اى که از دل هایشان دارم اداره مى کنم؛ چراکه من داناى آگاهم».

"توحید، ص 399، ح 1".

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۳
Elgar68

دل نوشته

نظرات  (۷)

امتحان الهی!
خدا کنه سرفراز از این امتحان بیرون بیایم
تشکر ایلگار جان
پاسخ:
توی این امتحانا باید خیلی مراقب باشیم که یکدفعه شیطون گولمون نزنه و نمره مون صفر نشه؛
خواهش می کنم؛
خیلی ممنونم از لطفت آبجی ایرانا.
۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۵۹ امیرعباس فرهادی

با سلام. وبلاگ پر محتوی دارید.

برای تبادل لینک خبر بدهید...       

یا علی

 

پاسخ:
علیکم السلام؛
ممنون از حضور شما؛

یا علی علیه السلام

سلام 

شما دعوتید در

"روز نکبت"

به

dayyan.blog.ir

پاسخ:
علیکم السلام؛
ممنون
۲۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۳۷ یادگار ایران
سلام علیکم

مطلب بسیار خوبی بود.
برای ما هم اتفاقی "کمی شبیه" چند روز پیش افتاده بود.
ما همیشه وقتی برادر یا خواهری نمره ناکافی میگیرند ،می گوییم عیبی ندارد ، هر اتفاقی بیفته خیر هست و....از قضا آن روز با این که خوانده بودیم نمره ای گرفتیم که احوالمون رو  "خراب" کرد. یکی از بزرگواران آمد و گفت، تو که همیشه می گویی هر اتفاقی بیفته خیر هست و ناراحت نباشیم چرا الان خودت ناراحتی؟!.حق با ایشان بود، اصلا مهم نیست.
چند روز بعدش از این هم "بدتر" شد و نمرمون در درسی بی حد و اندازه پایین آمد.(دلیلش این بود که مدرس مربوطه امتحانی را به خاطر تقلب دیگران در جمع نمرات حذف کرده بود).
احوالمون بسیار ناخوش بود.خواهری گفت، هیچ عیبی ندارد،خودت را ناراحت نکن بعدا نمره ات خوب میشود. چند لحظه یاد حرف های خودمون افتادیم. گفتیم، توکل به خدا ،خدایا شکرت راضیم هرچه خودت صلاح بدونی.
چند دقیقه بعدش مدرس ما رو صدا زد و گفت: پیشرفت خوبی کرده اید بدین خاطر به جای آن امتحان فلان نمره رو بهتون میدم. بنابر این فعلا قبولی آن درس رو گرفتیم.

اگر قلبا به خدا توکل کنیم همه چیز درست می شود و هرچه شود به صلاح ما خواهد بود.
پاسخ:
علیکم السلام؛
خیلی ممنون، مفید و جالب بود.
دقیقا همینطور است که فرمودید،
 وقتی انسان همیشه سعی کند توکل داشته باشد و به رضای خدا نیز راضی باشد
و اطلاعاتی نیز این زمینه داشته باشد مسلما آزمایش می شود تا در عمل نیز سنجیده شود تا میزان عامل بودن آن نیز مشخص شود.

وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ

ان شاءالله موفق و عاقبت بخیر باشید.
به نام خدای مهربون
سلام علیکم
وبلاگ قشنگی دارین اجرتون با خدا
هرکی برای خدا کاری انجام بده خدا جوابشو میده ان شالله خدا در دنیا و آخرت پاداشتون رو بده.
التماس دعا .
پاسخ:
علیکم السلام؛
ممنون از حضور شما آقای حقایق؛
ان شاءالله عاقبت بخیر باشید.
ان شاءالله استجابت دعا.
دلیلش اینه که فکر می کنیم این روایات فقط برای آروم کردن ماست

یک لحظه اگه کل زندگیمونو از منظر بالاتری نگاه می کردیم و خودمونو می دیدیم جان تازه ای می گرفتیم و برای  مشکلات بیشتر سینه سپر می کردیم
پاسخ:
خیلی ممنون از حضور شما جناب رشیدی؛
درست فرمودید، دقیقا همینطور است.
سپاس
آرومم نمیکنه
دیگه هیچی آرومم نمیکنه
خستم
خسته تر از این حرفام
پاسخ:
نه آبجی، تو دیگه چرا اینطور میگی؟!
این مدت که همه چی خداروشکر خیلی خوب بود؛
کربلا، مشهد، کافی نیست!؟ باید کمی با خودت و با خدا خلوت کنی و بیشتر فکر کنی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی