میراث

امام علی علیه السلام می فرمایند: گواراترین زندگی برای کسی است که به آن چه خداوند قسمت او کرده، خرسند و راضی باشد. غررالحکم و دررالکلم

میراث

امام علی علیه السلام می فرمایند: گواراترین زندگی برای کسی است که به آن چه خداوند قسمت او کرده، خرسند و راضی باشد. غررالحکم و دررالکلم

میراث

امام رضا علیه السلام فرمودند:
امام همدم و رفیق، پدری مهربان...
و همچون مادری دلسوز به نوزاد
و پناه بندگان در گرفتارى سخت است.

یا صاحب الزمان!
امام مهربانم، دوستت دارم.

..................................
السلام علیک یا اباعبدالله؛

شکرخدا که در پناه حسینم
گیتی از این خوشتر پناه ندارد...
...........................................
این روزها بیشتر می گویم:

****الهی رضاً بقضائک****
................................
مارا به دعا کاش نسازند فراموش
رندان سحرخیز که صاحب نفسانند
...............................
امام مهدی عج می فرمایند:
"بدرستی که من، سبب آسایش و امنیت
برای همه ی موجودات هستم،
همان طور که ستاره ها برای اهل آسمان
امان هستند."
الدرة الباهره 48/3
................................
ای کاش میشد برای مزارت گلدانی بیاوریم...
................................
"لایوم کیومک یا اباعبدالله ع"
...............................

«اَللَّهُمَّ!
إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ
فَقْدَ نَبِیِّنَا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
وَ غَیْبَةَ وَلِیِّنَا؛
خدایا!
ما شکایت به درگاهت می کنیم
از نبودن پیامبرمان که درود تو بر او و آلش باد!
و از غیبت ولیّ مان.»
........................................
اللهم عجل لولیک الفرج(الهی آمین)
........................................

آخرین نظرات
  • ۲۲ تیر ۹۵، ۱۴:۴۳ - ... یک بسیجی ...
    یاحق
نویسندگان

۱۷ مطلب در دی ۱۳۹۳ ثبت شده است

«و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»

((و هرگز گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شدند مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند1))

.

«همین شهدای برجسته‌ی دنیای اسلام، همین شهید عزیزی که به وسیله‌ی صهیونیستها به شهادت رسید، اینها افتخار میکردند که بچه‌های امامند؛ خودشان را فرزند امام میدانستند»2


1؛آل عمران آیه 169 ، 2؛ از بیانات امام خامنه ای در دیدار مردم تبریز

تصویر از پایگاه رهبری

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۹۳ ، ۱۹:۰۲
حقیر

مردی از انصار ، نزد رسول اکرم آمد و سؤال کرد : " یا رسول الله ! اگر جنازه شخصی در میان است و باید تشییع و سپس دفن شود و مجلسی علمی هم‏ هست که از شرکت در آن بهره‏مند می‏شویم ، وقت و فرصت هم نیست که در هر دو جا شرکت کنیم ، در هر کدام از این دو کار شرکت کنیم از دیگری محروم‏ می‏مانیم ، تو کدامیک از این دو را دوست میداری تا من در آن شرکت کنم ؟ 

رسول اکرم فرمود : " اگر افراد دیگری هستند که همراه جنازه بروند و آن‏ را دفن کنند ، در مجلس علم شرکت کن . همانا شرکت در یک مجلس علم از حضور در هزار تشییع جنازه و از هزار عیادت بیمار و از هزار شب عبادت و هزار روز روزه و هزار درهم‏ تصدق و هزار حج غیر واجب و هزار جهاد غیر واجب بهتر است . اینها کجا وحضور در محضر عالم کجا ؟ مگر نمی‏دانی به وسیله علم است که خدا اطاعت‏ می‏شود ، و به وسیله علم است که عبادت خدا صورت می‏گیرد . خیر دنیا و آخرت با علم توأم است ، همان طور که شر دنیا و آخرت با جهل توأم است‏ ".


منبع؛بحارالانوار ، چاپ جدید ، جلد 1 ، صفحه . 204 

پی نوشت؛ از این پیوند حتما استفاده کنید که خیلی خوبه.

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۳ ، ۲۳:۵۱
حقیر

پیامبر اکرم - (صلى الله علیه و آله و سلم ) - فرمودند:
«هرکس در نوشته اى بر من درود فرستد، تا زمانى که نام من در آن نوشته موجود باشد، فرشتگان پیوسته براى او آمرزش ‍ طلبند»

.

«الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم»

.

امام صادق (علیه السلام ) فرمود:
«هر کس بعد از نماز ظهر بگوید:اللهم اجعل صلواتک وصلوات ملائکتک ورسلک على محمد وآل محمد تا یک سال هیچ گناهى بر او نوشته نمى شود»


منبع،؛ کتاب آثار و برکات صلوات در دنیا، برزخ و قیامت

پی نوشت؛ براساس احادیث متعدد به هرکس حدیثی در مورد ثواب انجام دادن کاری برسد و شخص طبق آن عمل کند، به همان ثواب می رسد هرچند آن حدیث نادرست باشد و لذا علما هنگام بیان اعمال مستحبی، به اعتبار احادیث توجه چندانی نمی کنند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۶ دی ۹۳ ، ۲۱:۱۰
حقیر

رسول اکرم(ص)طبق معمول ، در مجلس خود نشسته بود. یاران‏ گرداگرد حضرتش حلقه زده او را مانند نگین انگشتر در میان گرفته بودند. در این بین یکی از مسلمانان - که مرد فقیر ژنده‏پوشی بود - از در رسید.

۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۳ ، ۱۷:۴۶
حقیر

از فرمایشات‌ أمیرالمؤمنین‌ علیه‌ السّلام‌ است‌ که‌:
فَإنَّ الْغَایَةَ أَمَامَکُمْ، وَ إنَّ وَرَآءَکُمُ السَّاعَةَ تَحْدُوکُمْ. تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا، فَإنَّمَا یُنْتَظَرُ بِأَوَّلِکُمْ ءَاخِرُکُمْ.1
«ای‌ مردم‌! لقاء خدا، نتیجۀ اعمال‌، بهشت‌ و دوزخ‌، در جلوی‌ شماست‌ و مرتّباً بسوی‌ آن‌ حرکت‌ می‌کنید و بدان‌ نزدیک‌ می‌شوید. و آن‌ ساعت‌ مرگ‌ و اجل‌ پشت‌ سر شماست‌ و با آواز حُدِی‌ شما را میراند و به‌ آن‌ غایتی‌ که‌ در پیش‌ دارید می‌رساند.»
(همانطور که‌ برای‌ شتر در راههای‌ طولانی‌ و بیابانهای‌ گرم‌، برای‌ آنکه‌ طول‌ راه‌ را حسّ نکند و این‌ مسافت‌ را طیّ کند ساربانان‌ آواز حُدِی‌ می‌خوانند تا بالاخره‌ شتر را به‌ مقصد رسانیده‌، بارش‌ را برزمین‌ گذارند؛ أمیرالمؤمنین‌ علیه‌ السّلام‌ اجل‌ را به‌ آواز حُدی‌ تشبیه‌ می‌فرماید که‌ از پشت‌ سر دائماً در گوش‌ انسان‌ می‌نوازد تا بالاخره‌ او را وارد در این‌ منزل‌ بگرداند.)

تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا. «بار خود را سبک‌ کنید تا برسید.»
میفرماید: ارواح‌ انبیاء و ائمّه‌ و اولیاء و پاکان‌ همه‌ رفتند و در منازل‌ خود در بهشتها مسکن‌ گزیدند، ارواح‌ مخلَصین‌ و مقرَّبین‌ همه‌ در مقصود آرمیدند و قافله‌ به‌ منزل‌ رسید؛ ای‌ بندگان‌ خدا! شما چرا معطّلید ؟ بار گناه‌، علاقه‌های‌ مادّی‌ و شهوی‌ فراوان‌ شما را خسته‌ و معطّل‌ نموده‌ و منضجر و کسل‌ کرده‌ است‌.آنها را بریزید، ریشۀ علائق‌ را ببرید، خود را سبک‌ کنید تا بدین‌ قافلۀ رحمت‌ و لقاءِ الهی‌ خود را برسانید و عقب‌ نیفتید.

فَإنّما یُنْتَظَرُ بِأَوَّلِکُمْ ءَاخِرُکُمْ. «پیشینیان‌ که‌ رفته‌اند در انتظار شما هستند.»

میفرماید: قیامت‌ بر پا نمی‌شود و بعث‌ و حشر و نشر انجام‌ نمی‌گیرد مگر آنکه‌ بازماندگان‌ به‌ گذشتگان‌ ملحق‌ شوند. پس‌ بواسطۀ اعمال‌ سیّئه‌ و زشتیهائی‌ که‌ نموده‌اید نتوانستید خود را به‌ ارواح‌ پاکان‌ برسانید و آنها را در ترقّب‌ و انتظار نگاهداشته‌اید؛ با اعمال‌ نیکو و اخلاق‌ پسندیده‌ و ملکات‌ فاضله‌ و عقائد حسنه‌ خود را به‌ قافلۀ طیّبین‌ و طاهرین‌ برسانید، و آنها را از انتظار بیرون‌ آورید. و اگر فرضاً در دنیا عمر طولانی‌ کنید، اگر این‌ عمر توأم‌ با پاکی‌ دل‌ و نیّت‌ و اخلاق‌ و کردار شما باشد، در حال‌ حیات‌ ارواح‌ شما به‌ عالم‌ بالا و ملا اعلی‌ متعلّق‌ شده‌، و به‌ مقام‌ طهارت‌ و قرب‌ رسیده‌، و به‌ ارواح‌ پاکان‌ پیوسته‌اید.


کتاب معاد شناسی؛حضرت آیة الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی قدس‌سره

1:«نهج‌ البلاغة‌» خطبۀ 21؛ و از طبع‌ مصر با تعلیقۀ عبده‌، ج‌ 1، ص‌58

۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۲ دی ۹۳ ، ۲۲:۰۹
حقیر

رهبر معظم انقلاب؛

حفظ وحدت را اصل قرار بدهیم و اگر تکلیف شرعی‌یی هم احساس کردیم، ولی دیدیم عمل به این تکلیف ممکن است مقداری تشنج به وجود آورد و وحدت را از بین ببرد، قطعاً انجام آنچه که تصور میکردیم تکلیف شرعی است، حرام است و حفظ وحدت واجب خواهد بود. 

وحدت به معنای تکیه‌ی بر مشترکات است. ما مشترکات زیادی داریم؛ میان مسلمانان، مشترکات بیش از موارد اختلافی است؛ روی مشترکات باید تکیه کنند. 

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۱ دی ۹۳ ، ۰۰:۱۰
حقیر

میلاد نور

«لَقَدْ جَاءکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُوفٌ رَّحِیمٌ»

هر آینه پیامبری از خود شما، بر شما مبعوث شد، هر آنچه شما را رنج می دهد بر او گران می اید، سخت به شما

دلبسته است و با مؤمنان رئوف و مهربان است.1

.

«فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنتَ فَظّاً غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شَاوِرْهُمْ فِی الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ»

به سبب رحمت خداست که تو با آنها این چنین خوشخوی و مهربان هستی. اگر تند خو و سخت دل می بودی از گرد تو پراکنده می شدند. پس بر آنها ببخشای و برایشان آمرزش بخواه و در کارها با ایشان مشورت کن و چون قصد کاری کنی بر خدای توکل کن، که خدا توکل کنندگان را دوست دارد.2

.

««میلاد رسول الله حضرت محمد صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام بر همه مبارک»»


1:سوره ی مبارکه ی توبه آیه ی شریفه ی 128 ، 2:سوره ی مبارکه ی آل عمران آیه ی شریفه ی 159  

۵ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۸ دی ۹۳ ، ۱۸:۱۵
حقیر

از پیامبر(ص) پرسیده شد: آیا در بهشت غناء و موسیقی هست؟ حضرت فرمودند:
در بهشت درختی هست که وقتی بادها بر آن می وزد آنچنان صداهایی از آن درخت بر می خیزد که مردم به آن نیکویی نشنیده اند! دربهشت نهرهایی است که عرض آنها پانصد سال راه است و در قصرهای بهشت دور می زند و از امواج آن صداهای به وجود آورنده برمی خیزد و مردم به وجد می آیند.

.

«وَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَنُبَوِّئَنَّهُم مِّنَ الْجَنَّةِ غُرَفًا تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا ۚ نِعْمَ أَجْرُ الْعَامِلِینَ»

(و کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام دادند، آنان را در غرفه‌هایی از بهشت جای می‌دهیم که نهرها در زیر آن جاری است؛ جاودانه در آن خواهند ماند؛ چه خوب است پاداش عمل‌کنندگان!)


منبع حدیث؛لثالی صفحه505

آیه؛ 58 سوره عنکبوت

پ.ن؛ حدیث رو (فکر کنم) از منابع اهل سنت باشه اما(فکر کنم) در منابع شیعیان هم هست. به علاوه که به نظر حقیر هر وصف زیبایی در مورد بهشت میتونه درست باشه چراکه در بهشت هر چیزی دوست داشته باشیم هست.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۹۳ ، ۱۹:۳۶
حقیر

حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله: 

«هر که یک مرتبه بر من صلوات فرستد، آن دو ملکی که حافظ اویند، ‌تا سه روز،‌ هیچ گناهی برای او نمی نویسند»

.

«‫اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ»


منبع؛کتاب آثار و برکات صلوات در دنیا، برزخ و قیامت

۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۵ دی ۹۳ ، ۱۷:۰۸
حقیر

این روایت آموزنده ای هست، پیشنهاد می کنیم تا آخر بخونید.

دو همسایه ، که یکی مسلمان و دیگری نصرانی بود ، گاهی با هم راجع به‏
اسلام سخن می‏گفتند . مسلمان که مرد عابد و متدینی بود آن قدر از اسلام‏
توصیف و تعریف کرد که همسایه نصرانیش به اسلام متمایل شد ، و قبول اسلام‏
کرد .
شب فرا رسید ، هنگام سحر بود که نصرانی تازه مسلمان دید در خانه‏اش را
می‏کوبند ، متحیر و نگران پرسید :
- " کیستی ؟ "
از پشت در صدا بلند شد : " من فلان شخصم و خودش را معرفی کرد ، همان‏
همسایه مسلمانش بود که به دست او به اسلام تشرف حاصل کرده بود " .

۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۳ دی ۹۳ ، ۱۴:۳۵
حقیر